Bella Franzén

Alla inlägg under oktober 2012

Av Bella Franzén - 29 oktober 2012 22:30

Alla, förhoppningsvis alla har väl drömmar.

Om att bilda familj, gifta sig. Sjunga inför stora publiker. Spela NHL-hockey. Vinna Kock VM. Spela fotboll i premier league. Det kan ju vara vad som helst.

Min största dröm är att komma till USA.


Jag är så otroligt fascinerad av allt som har med USA att göra, sporten, maten, högtiderna, samhället, människorna.

Om allting blir precis som jag vill så flyttar jag dit ett år efter studenten och jobbar på ett riktigt Amerikanskt bakery.

Eller en Diner.

Jag vill springa runt i färgblada midjeförkläden med cupcakes smet i hela ansiktet.

Gå på en riktigt amerikansk date.

Se en NHL match live.

Ta långa springturer längs en beach i florida eller L.A


Jag vill göra allt det man ser i amerikanska filmer, och även om jag är riktigt nöjd med min uppväxt här i sverige.

Så, kan jag inte låta bli att undra hur det hade varit att tagit den gula skolbussen på mornarna och äta Pizza till lunch.

Extra jobba på någon smothie-bar och gå på en riktigt Prom!


Jag vill uppleva julen, sommaren, och framför allt Thanksgiving (och black friday).

Jag vill se vinter,sommar,vår och höst i USA.

En dröm jag tänker på varje dag, och ett minne jag förhoppningsvis kan se tillbaka på om 30 år.

och tänka, shit jag gjorde det och fan va kul det var.

Jag vill bara känns kännslan när jag kliver av planet och för första gången sätter ner fötterna på amerikansk mark.

Äta min första äkta amerikans paj, cheasecake och cupcake.

Springa runt med en latte i handen och solglasögon på.

Vakna av solskenet på en madrass på golvet i minsta lägenheten.


USA 2016, låt det bli sant.


     






Av Bella Franzén - 3 oktober 2012 19:56

Hur ledsen jag än är.

Eller hur glad jag än är.

Markus Krunegård.

Om exakt 32 dagar står jag nervös och väntar för om exakt 4 minuter kliver han på.

Jag längtar så jag kan dö.


       

 




Presentation


Hej!
Välkommen till min blogg.
Jag är Bella (dock inte Blondin,sorry)
Här kan du läsa om mitt liv som elev på Polhemskolan och hur det egentligen är att flytta hemifrån innan man knappt lärt sig cykla.
Följ eller gör det inte.
Hörs!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards