Bella Franzén

Alla inlägg under juni 2013

Av Bella Franzén - 20 juni 2013 00:02

Ni vet när man har en massa minnen till en massa musik.

och om det minnet förknippas med något dåligt eller jobbigt så lyssnar man inte på den musiken.


för ett tag sen hände något som gjorde att en massa ofantligt bra musik "förstördes" för mig.

och även om massa annat  som hade att göra med den här händelsen var värre, så tyckte jag att detta var ett stort problem.

då sa en vän till mig " men lyssna på låtarna och gör nya minnen till dom"


och det är nog så man måste göra med saker här i livet.

när det skiter sig ska man inte bara blunda för allt som har med det att göra.

ta tag i det och gör något finare av det.


när denna händelse inträffade så kände jag mig så otroligt dum, så fel.

därför att någon fick mig att tro att jag var dum och fel och en massa andra dåliga saker.

men andra fick mig att inse att jag inte kan lägga skulden på mig själv.

speciellt inte när jag inte gjort något fel.

det blir inte alltid som man tänkt sig.

det blir nästan aldrig som man tänkt sig.

men jag tror ändå att allt har en mening.

du kommer må bra.

du kommer att må dåligt.

men ta ingen skit.

speciellt inte från människor som sårat dig.


gör istället som med musiken, börja om och gör något ännu finare av det.

visa att du inte låter någon förstöra för dig.


för det har i allafall jag gjort för mycket.

men jag börjar lära mig att jag är bättre än så.


puss.



Sån musik från olika tider i livet:


http://youtu.be/doLs1zVzHDA


The Lumineers – Ho Hey



The Killers – Here With Me


Augustana – Twenty Years


Hurts – Guilt


Maskinen – Kärlek Vid Sista Ögonkastet

Presentation


Hej!
Välkommen till min blogg.
Jag är Bella (dock inte Blondin,sorry)
Här kan du läsa om mitt liv som elev på Polhemskolan och hur det egentligen är att flytta hemifrån innan man knappt lärt sig cykla.
Följ eller gör det inte.
Hörs!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards