Bella Franzén

Alla inlägg under april 2012

Av Bella Franzén - 26 april 2012 22:45

Hejsan!


Tillbaka hemma i Järvsö, efter två veckor i Gävle.

Nu är det en vecka sen guldet kom hem. och hela helgen/veckan tycks det som om hela staden befunnit sig i en guld-dimma som tunnats ut lite för varje dag. Men åhh, så fint det är.


Nu blir jag i Järvsö tills tisdag och sen väntar skolan i tre dagar. Har gjort typ hälften av alla nationellaprov och hittills har det gått förvånansvärt bra. Vågar nästan inte skriva det men två A:an har jag presterad, dom andra vet jag inte betyget på än. Men det går väl bara utförs nu, haha.


Annars så känns det mesta bra, nån sorts höst-vinter-sad-mode period verkar vara över.

och våren med all dens sol och grönska välkommnas varmt.

asså, whats up med poesin i detta inlägg.mongo


skolan rullar på, det mesta rullar på.

snart så är det sommar och det ser jag framemot trots att inte ett dugg är inplanerat.

men som jag säger.

har du inga förväntningar så blir du inte besviken.

förvänta dig det värsta.haha.dvs en sommar med regn och alldeles för lite skoj.


Här är lite bilder från tidigare.


 

 Guld-natten


 

Guld-firande 

Guld-firande

 

Zoo med maja

   

Frukost @casadebella



Hörs

Av Bella Franzén - 23 april 2012 20:48

Hejsan!


Nu vart det sådär längesen igen.

Men det får ni väl leva med, finns det överhuvudtaget folk som läser den här bloggen? :O

Välkommen i såfall!


Ännu en vecka, efter en guld-helg!

Brynäs..ojoj, det är festligt värre att bo i Gävle nu!


Näe, idag har det vart skola, servering stod på schemat, jag hoppas mina gäster vart nöjda.

Det var en riktigt rolig dag!


I morn, nationella och förhoppningsvis så är jag så pass frisk att jag kan träna!

Ser ut som en lugn vecka, ska bli skönt att komma hem på fredag!

två veckor ifrån Järvsö blir för mycket.


Hoppas allt är bra med er!


Hörs


ps.besök min twitter ( bellafranzn) eller min Instagram (bellaamaria) för en mer uppdaterad version av min vardag...smyyyg reklaaaam!





Av Bella Franzén - 8 april 2012 00:12

Sitter och har en ofrivillig, mycket sorglig "nostalgi-tripp" tänker 1 år tillbaka.

tänker på min förra klass, alla människor.

dom man knappt vet vad dom gör längre.

trots att dom var en stor del av din vardag förra året.

otroligt fina människor.

jag saknar er.

troligen så är det bara en bråkdel av er som kommer läsa det här.

men jag önskar er all lycka och jag vet att alla vi har det det lilla extra.

vi vet att vi kan.

ni är så bra.

och tack för allt ni gett mig.

finaste.


     



"när det blir varma sommar dar,kom ihåg mig då,

när vinter-isen ligger klar, kom ihåg mig då,

när varje dag känns likadan och när det skymmer över stan och när du drömmer,

kom ihåg mig då, när du har varit i alla vrår och du har testat allt som går, och när du tröttnat,

kom ihåg mig då"

 

        

Av Bella Franzén - 7 april 2012 20:55

Hejsan!


Och glad påsk!

Idag har jag vart i Bollnäs med familjen och shoppat, fast ska jag va ärlig så var det faktiskt storebrorsan som handla mest (mycket ovanligt) själv köpte jag mig en ny bakbok (inte så ovanligt) underbara recept, ihhh, lycka.

Och jag köpte nya hörlurar, och lite grejjer till lägenheten.


Sen vart det Påsk-middag och sen tog jag mig en cykel-tur för att kolla in så alla mina favorit ställen var kvar.

Fina,fina järvsö!

Nu ska jag ta mig en nygräddad kladdkaka med hallonrippel och sätta mig i soffan med mamma och pappa ála svensson familjen.


Hörs


    

skickar med en fin fin bild på bästa gänget.



Av Bella Franzén - 6 april 2012 17:45

Hejsan!


En tung natt, men nu är jag tillbaka.

Hemma i Järvsö och det är påsk.

Jag började dagen med en powerwalk med pappa.

Jag vann.

Sen har jag bakat hela dagen.


Och nu ser jag vad som hänt på alla sociala medier under dagen och lyssnar på allra finaste Markus Krunegård.

Ikväll ska vi till mormor och fika.Bäst

Vi undra om hon ville komma hit, men hon påpeka att hon har större tv, så vi ska dit.Hahahh, underbart!


Påsklovet, kommer bestå av en del plugg, men mycket lugn också, har stressat massor, men fixat till mig ett Godkännt i matte, shit. jag är bra ibland.

och så kommer ju Maja hit!

Ska göra Järvsö och gå på Zoo!

Äntligen!


 


Glad Påsk!

Presentation


Hej!
Välkommen till min blogg.
Jag är Bella (dock inte Blondin,sorry)
Här kan du läsa om mitt liv som elev på Polhemskolan och hur det egentligen är att flytta hemifrån innan man knappt lärt sig cykla.
Följ eller gör det inte.
Hörs!

Fråga mig

10 besvarade frĺgor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards