Bella Franzén

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Bella Franzén - 1 november 2011 18:32

Hejsan Tisdag!


Ni vet när man hittar en låt, en låt som är så sjukt bra.

Man vill nästan bara dö när man hör den, så bra är den.

Den låten lyssnar jag på nu!


Annars har jag vart till tandläkarn idag, det är det värsta jag vet.

Jag har alltid haft tandläkar-skräck, men det vart inte bättre av att tandläkarna för ca 4 år sen , tappade borren i munnen på mig när jag skulle laga ett hål, bra jobbat. Jag fick panik och fick gå hem med ett halv-lagat hål.

Nej, borren är inte kvar i magen på mig.

Dom kom fram till att den hade sugits upp av nån sugmaskin, efter att dom letat i ca 20 min.

Värsta.20.minuterna.Ever

Och så idag skulle jag ta kort på tänderna och tandläkar-fan trycker in den där plattan i munnen på mig fast jag säger nej, för det går inte.

Hon trycker och trycker och jag säger(skriker) nej!

Hon tar kortet, sen säger hon :Nä,det här vart inte så bra.

Jag liksom: Nä, är du förvånad över det?

Sen förklarar jag så snällt och sansat jag kan: att jag alltid fått ha barn-storleken på dom när plattorna.

Hon byter och korten blir (trots mina panik-kännslor) bra.

Tandläkarn: Dom här vart ju mycket bättre.

Jag: No shit?!


Sen käka jag lunch och bakade chokladbollar tillsammans med Josefin, som även var med hos tandläkarn ,hon satt där och försökte lugna mig genom att tala om att det finns rosa delfiner , dock bara 30 st kvar nu.

Hon visade även en bild på en insekt i militär-hjälm.

Fint!

Sen åkte vi till Ljusdal och jag klippte mig.

Det vart bra, jag klippte topparna och klippte upp det lite.

Vet ni, när jag var liten trodde jag att när man klippte topparna så klippte man toppen på håret , alltså det som är längs uppe, vilket fick mig att tro att jag skulle klippa av mig allt hår, när  min mamma sa till frisören att hon skulle klippa topparna.

Läskigt.


Nu ska jag kolla på bandy och gå ut med hund.

Även äta jul-skum.

Man får det.

Ibland.


Hörs!

Presentation


Hej!
Välkommen till min blogg.
Jag är Bella (dock inte Blondin,sorry)
Här kan du läsa om mitt liv som elev på Polhemskolan och hur det egentligen är att flytta hemifrån innan man knappt lärt sig cykla.
Följ eller gör det inte.
Hörs!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards