Bella Franzén

Alla inlägg under maj 2011

Av Bella Franzén - 8 maj 2011 21:57

and i wonder if you know,

how it feels to let you go.

Av Bella Franzén - 8 maj 2011 21:01

Hejsan!


Helgen har vart rätt bra.

Fredag: Möte på jobbet:)

Lördag: Köpte balkläning och sånt :) plugg och film, sämsta filmen!

Söndag: Jobb, fotboll, plugg...


Annars sitter jag och väntar på bilder från en lägenhet i Gävle.

Ska bli spännande att se ;)



Åhh, min balklänning är så snygg. haha! :)

Jag tänker inte berätta hur den ser ut.



Annars är det bara så sjukt stressigt, 1 prov denna vecka, 1 föreläsning, konfaläger och på 5 dagar ska jag få in 3 springningar, 1 simmning och en gymtimme. och just det en sånggenomgång.

Och veckan efter lär bara bli ännu mer stressigt.

men efter den 15 juni, är det slut! :)


Näe, just det, då börjar jag ju i en ny skolan.

jaha.

Av Bella Franzén - 4 maj 2011 16:26

Hejsan!


Jag tänker börja med att säga att jag har helt bestämt mig nu, jag kommer göra ett försök med Polhemskolan i Gävle, och fan, jag ska lyckas!

Om tre år så är jag 18 år och ska snart ta studenten. och det ska jag göra i Gävle. Med massor av nya kompisar.

PEPP!!!!!



Annars rullar det här gör-tråkiga livet på här.

jag sitter och funderar på vad jag ska ha på mig på konfirmationen.

det blir nog en tripp till huddiksvall på Lördag :)


Har nyss varit ute och sprungit, ikväl blir det gym, det börjar ju ta sig.

jag har börjat röra på mig, en och ½ vecka kvar på träningsdagboken nu!


Hörs


Av Bella Franzén - 3 maj 2011 17:46

Hejsan!


Riktigt jobbig dag i skola.

(vilket man kan se, haha)

När jag äntligen fick åka hem så bakade jag en pecannöt-kola paj :)

Men, jag vet inte hur resultatet vart än :)


Ikväll kommer Annlinn och Tessan och vi ska kolla på Inför Eurovison, det är ju kul! :)

I morn är det skola , och njaaaa, det blir nog inte mycket att hurra för i morn heller :P


Nej, nu ska jag läsa lite till i min bok och fundera vidare :)


 

Av Bella Franzén - 3 maj 2011 13:31

Alltså, jag börjar bli för trött på det här nu.

Jag är skitless på lärare, klasskompisar, allmänt andra folk.

Jag är så skoltrött så jag vet inte hur jag ska klara 3 år till ?

Kanske det bli bättre om man går med folk som faktiskt vet att man kan använda papper till att skriva på , inte bara göra pappersflygplan.

Det känns bara allmänt meningslöst att gå och försöka lära sig saker, det fastnar inte längre

Nej, tänk om man fick lämna Öjeskolan. nu. på direkten.


Vad uppmuntrande det känns att jag nu ska gå och få reda på hur det gick i NO- nationella proven , lycka till Bella.

Av Bella Franzén - 2 maj 2011 18:53

They won't say wich way to go,

just trust you'r heart.

Av Bella Franzén - 2 maj 2011 18:13

Här kommer lite bilder från mitt Påsklov och sånt :)

Enyoy!

 

Cool kille på bil-utflykt    Utsikten från Laforsen-bron     Kraftverket (nån gång i mitt liv ska jag jobba på ett vatten kraftverk, det svärde jag på 2007)  

Jeansshorts och regnjacka som inhandlades på secondhand 

Tröja från samma ställe 

 jag och Annlinn påväg till Gävle  

Tessan påväg till Gävle  

Klänning köpt på cubus i Gävle

 

Blåa byxor köpte på HM     Shorts och tubtopp från HM     Bikiniöverdel, FEL STORLEK!

Om någon vill köpa för ca 60 kr (köpt för 100)

Helt oandvänd!!!

Jag köpte den i fredags, och det vart lite fel när jag skulle byta färg :S




jag vet att jag är kass på att lägga in bilder med det beror på att min kamera kan slänga sig i väggen och att den här j*vla bloggsidan inte kan ladda upp flera bilder i taget ( fixa det! )

Men hoppas detta blev bra då!


Av Bella Franzén - 1 maj 2011 22:36

Minst en gång om dagen får jag frågan från en kompis, en mamma ,en pappa, en moster, en mormor, en bekant, en lärare

- vad ska du gå till hösten då?

- blir det livsmedel eller?

- jaha, du ska börja gymnasiet nu?


Men jag vet inte, jag funderar och funderar, men jag kommer inte framåt, hellre bakåt.

Jag vänder och vrider på tankar, mod, ekonomi, kompisar.


Jag kan ju säga att det lutar mot Livsmedelsprogramet i Gävle.

Men jag har nog långt ifrån bestämt mig.

Min mamma har redan nummer till folk med lägenheter i Gävle.



 inne i mig finns det något som säger mig att jag kommer ligga i en soffa och tröstäta godis för att jag kommer längta hem så mycket.

och att jag bli typ mobbad och inte får några nya vänner.

att jag inte kommer kunna sova, att jag lär bli bortrövad och att jag antagligen glömmer ugnen på och min lägenhet brinner upp.

och antagligen lär någon bli sur och säga att jag sviker dom och lämnar dom här och inte tycker om dom.

typ att det skiter sig alltså.





Men lika gärna kan det ju bli hur jävla bra som hellst.

jag kanske får massor av nya snälla vänner som tar hand om mig när jag längtar med.

kanske mina vänner från Järvsö kommer och hälsar på mig.

kanske, lagar jag skit god mat och aldrig glömmer spisen på.

kanske får jag skit bra betyg eftersom att den här utbildningen faktiskt är något jag vill göra!

kanske,kanske,kanske är detta mitt livs genidrag?

det kanske blir underbart bra!




Meeeen, man ska ju bestämma sig med, och det är bara mitt eget val!





Men snälla om någon har en åsikt om att detta är en dålig idé och att jag inte klarar det, håll det för dig själv i så fall, pepp är det enda jag behöver.



 

Presentation


Hej!
Välkommen till min blogg.
Jag är Bella (dock inte Blondin,sorry)
Här kan du läsa om mitt liv som elev på Polhemskolan och hur det egentligen är att flytta hemifrån innan man knappt lärt sig cykla.
Följ eller gör det inte.
Hörs!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards